skip to Main Content

Gastologie het bordspel voor o.a. horecamedewerkers!!

 

Doel van het spel:

Het doel is om de spelers zich bewuster te maken van het belang van goede gastvrijheid in de horeca. Samen met de andere deelnemers ben je op een ludieke maar leerzame manier bezig met het begrip gastvrijheid.

Klik hier voor een video en uitleg van het spel.

 

Waarom ondersteuning van GastroSupply?

GastroSupply is een jonge onderneming die ontstaan is uit liefde en passie voor de klassieke gedekte tafel. Toen wij werden benaderd voor dit project zagen wij direct raakvlakken, mede omdat wij zelf jarenlang in de horeca actief zijn geweest en eveneens als vriend van het Gastvrijheidsgilde graag een ondersteuning bieden aan het prachtige vak gastheer/vrouwschap.

Gastvrijheid in de horeca wordt vaak onderschat, het is een vak wat niet voor iedereen is weggelegd. Door hier op de juiste manier mee om te gaan en goede mensen in te zetten resulteert dit in meer omzet en stimuleert dit het herhalingsbezoek. Immers je kan nog zo’n goede keuken hebben, maar als je niet op een prettige manier wordt geholpen is het bezoek alsnog niet geslaagd.

Gastvrijheid is het woord voor de horeca, dit houdt in dat mensen zich welkom en plezierig willen voelen in uw bedrijf. Dit kan alleen tot stand komen wanneer de omgang en communicatie met gasten hartelijk en vriendelijk is.

Als gastheer/vrouw ben je het visitekaartje van het bedrijf en meer dan dat. Het is ontzettend belangrijk je goed in te kunnen leven in de gast en te reageren op non-verbale reacties. Wanneer je gastvrijheid goed vertaald zal de gast jou de regie geven over de avond en zal jou blijven herinneren als een prettig persoon waar men graag voor terugkomt.

Belangrijk is een beleving te creëren die een gast uw bedrijf doet herinneren. De gast een ervaring geven die net dat stukje extra biedt. Hetzelfde geldt voor wat er op tafel wordt gezet en hoe dit is aangekleed. Gasten willen verrast worden met mooi porselein en glaswerk. Het moet juist iets extra’s zijn, iets dan dat men thuis heeft. Dus ook aandacht voor de aankleding, servies, bestek, glaswerk en de aandacht voor de gerechten vanuit de keuken maken het plaatje compleet en doet de gast verrassen.

Het succes van een organisatie wordt bepaald door de kwaliteit van de medewerkers.

 

Team GastroSupply

 

 

Back To Top